Me ostamme päivittäin lukuisia erilaisia kulutustuotteita ja käytämme satoja erilaisia brändejä. Nämä tuotteet ja brändit on suunniteltu mainonnan ammattilaisten toimesta, mutta tosiasiassa emme ajattele useimpia ostoksiamme juuri lainkaan. Vaikkapa sähköhammasharjamme brändi on ison markkinointitiimin pitkän työn tulos, mutta emme silti todennäköisesti edes muista, mikä merkki on kyseessä, vaikka käytämme harjaa kahdesti päivässä. Auton kohdalla tilanne on toinen. Jokainen tietää ja muistaa autonsa merkin. Moni muistaa myös pomonsa, ex-puolisonsa ja anoppinsa autonmerkin. Miksi? Koska autot ovat meille muutakin kuin kulkuvälineitä. Niihin kiteytyy paljon tunnetta ja merkityksiä, ja ne luovat elämäämme paljon hyvää muutenkin kuin kuljettamalla meitä paikasta toiseen.